Måndag

Vilket vackert väder det har varit idag! Strålande sol och ett par minus. Vi gick ut en sväng och hamnade på rödakorset, tygtema var det. Tyger. Jag blir salig, hittade en gammal gardin (!?) för 95:- herregud, men tyget var jäkla häftigt. + ca 4 meter av ett annat blommigt tyg som håller på att bli en klänning.
Jag har ärft (stavas det så?....) en svart kavaj av Johan som jag tänkte pimpa med kedjor-på-axlarna-trenden. Undrar om man kan hitta kedjor och liknande på Uppsala färg&hobby? Panduro har jag inte sätt till än.
Jag måste ha en bättre symaskin, min nuvarande håller inte för tillfället. Och en overlockmaskin vore ju inte dumt, men jag har inte 15.000 till en leksak.
Funderar på att börja samla mera tyger, har iof redan en garderob men det räcker inte :)

Mycket prat och liten verksta.

På söndag drar vi hem till Viksjöfors! Linda blir 30 :D Det är alltid lika kul att åka till hälsingland.
Jag skulle vilja gå en sminkurs, kan ju ingenting om hur man lägger ögonskugga för att framhäva ögonen och bla bla bla. Skärpning. På förkväll pratar dom om att man ska vara snygg inför sin man.... Det ligger nånting i det. Jag lever ju i mina mjukiströjor och långkalsonger. Stackars Johan :)

Nepp, hej då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0