Arg igen

Wihoo snart börjar matakuten på tv4 och jag blev bjuden på pizza av Johan (!!!) Ångest. Hade svårt att äta, har man gett sig fan på att man ska leva nyttigt så inbillar man sig att det gör ont i magen när man äter onyttigt. Men dagens i-landsproblem: Jag har aldrig varit riktigt förtjust i coca cola men nu när jag ska vara nyttig så är det jättegott! Hehe
Men har ni upptäckt att de stora (1,5 l) colaflaskorna är mycket godare, sötare än de små (33 cl) det är sant.

Idag lämnade jag in ett cv på ett café, senare på eftermiddagen ringde chefen och undrade om jag kunde komma och presentera mig, jag cyklade iväg. Han var jättekonstig, jag sa att jag hade erfarenhet men när han frågade om jag kunde göra latte sa jag nej för att alla kaffemaskiner på alla caféer är olika! Han tyckte att det var jättekonstigt och helt plötsligt trodde han att jag inte kunde göra nånting. Listan kan göras lång på allt konstigt han sa, men vi kom överens om att jag ska provjobba im mellan 08.30-15.00. Fan va arg jag var när jag gick därifrån... och efter det så skulle jag in på Katalin (kök och bar) för att lämna cv. De öppnar 16.00 och jag kom in kvart i, möttes av en äldre servitris:

(Jag) - Hej! (stort leende på läpparna)
(Servitris) - Vad gör du här vi har inte öppnat än! (irriterad)
(jag) - Jag är här för att lämna ett cv...
(Servitris) - Men jag tror inte att vi behöver nå mer folk just nu!
(jag) - Jasså, men jag har precis läst en annons i tidningen där det står att ni söker personal! (Tanke: Där fick du så du teg va!)
Lämnar cv...
(servitris) -Jaha, jag kan lämna det vidare till Katalin.

Jag Vänder på klacken och går arg som ett bi på denna otrevliga värld men det är så jävla skönt att ha rätt!

Kommentarer
Postat av: lillen

Men hur kom du då in, om de inte hade öppnat än? :o

2009-10-26 @ 22:52:18
URL: http://sosofofiaa.blogg.se/
Postat av: Mysan

POWER fia :D

2009-10-28 @ 12:17:54
URL: http://mybrisbane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0