Hela Sverige på en helg?

Oj vad det har hänt mycket i helgen! I fredags var vi (jag, Johan, pappa m.fl) till Valbo. Jag hittade ett supersnyggt tyg på IKEA, 1,75 meter för bara 85 kr!! Jag älskar IKEA. Så nu har jag invigt mitt presentkort som jag fick i julas ^^
Mamma ville ha U2's nya skiva så den följde med hem, jag köpte ett par leggins på gina med hög midja, ser ut som svart skinn. Först ville jag inte alls ha dom, men Johan övertalade mig och när jag provade dom upptäckte jag att min rumpa såg ut som Olivia Newton John's rumpa i Grease! Jag köpte dom ^^

Mitt i allt ringde en man från IKEA i Uppsala och ville att Johan skulle komma på anställningsintervju idag (måndag) kl 09.00!!! Men han skulle ringa tillbaka på söndagen och bekräfta, "IKEA-mannen" alltså.
Ringde han? Nej!.... Som två stora frågetecken pratade jag och plupp med mamma och hon bokade biljetterna kl 21.00 på söndag kväll, vare sig vi ville eller inte.
Men vilket sammanträffande, Lena, Fannys mamma är hemma hos oss och hon berättade att Fanny skulle på precis samma intervju som Johan, så jag ringde henne......

I morse ringde klockan 04.10. Kul. Bussen gick från Alfta 05.27. Vi var framme i Bollnäs 06.00, när vi skulle hämta ut biljetterna i e-atomaten så var den ur funktion! Panik? Tåget skulle gå om en 30 minuter, men det kom en tant och lagade allt. *Pust*
Vi åkte med sj Inter City, skönt med direkttåg när man är trött som en... jag vet inte vad.
Framme i Uppsala halv nio, Fanny och Pål väntade där på oss så vi åkte med dom ut till IKEA.
Medans Johan och Fanny var på intervju så gick jag runt i varuhuset. Hittade 2 bäddset och en sy-låda (sax, nålar, tråd, sprätt m.m) Lovely!
Efter det så åkte vi in till stan och åt lite mat. Upptåget gick 12.20, sen bytte vi till x-tåget i Gävle. Hemma 16.00 Äntligen!!!

Det känns som att jag har varit runt i hela Sverige idag.

Jag red ut en sväng på "Krut-Olle" (Eldis) sen fixades det fint i stallet.
Sen! Gav jag mig ut på en joggingtur! Ja, ni läste rätt! Det är ju måndagen med stort M. Jag börjar mitt "fantastiska liv" nu, dvs inget socker och andra giftiga saker och en joggingtur varje dag + ridning! Jag ska vara "fit for fight" till sommaren.
Ååååh vad jag älskar att vara peppad! Älskar!

Johan har lagt blonda slingor i mitt hår också! Nu känner jag mig liiite snyggare iaf ^^
funderar på att fota allt jag har köpt nu i helgen och lägga ut, vi får se hur det blir!

Don't worry, be happy

Mitt älskade IKEA tyg :D


Nya lakan som matchar väggen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0