Mystiska saker + "Kalle och Hobbe" = en helg i Viksjöfors

Helgen har varit kanon! Men jag och Johan har typ inte gjort någonting, hehe. Eller jo, i fredags hälsade vi på hos Agneta och Ove i Alfta, sen kollade vi på idol (tråkigt att Anna åkte ut, hoppas Palm åker ut nästa vecka, nu har jag fått nog av honom!) Vi kollade lite på fredag hela veckan men det va inte så kul. Sedan bestämde vi oss för att gå upp till ishockeyplan i Viksjöfors för att kolla isen....
 Det blåste mycket och man fick en sån där konstig, lite ryslig känsla i kroppen, kl var väll runt 22 när vi skulle gå över bron mot plan så lät det som om någon drog ett järnrör på räcket! Men det var ju ingen där, sen hörde vi ett annat konstigt ljud! Vi bestämde oss för att vända. Ibland så är det jäkligt fuskigt att Johan har längre be än mig!!! Det gick fort hem, skönt att komma in i trygga huset. Men det var en mystisk känsla maan hade i kroppen!
På lördagen va vi till bollnäs på erickshjälpen! Hittade en jättesnygg lampa som vi ska ha i vår läenhet, hittade dessutom tre "Kalle & Hobbe" tidningar som jag läste i hela kvällen medans Johan, Linda och Agneta skrev listor på vad som fanns i huset...
Vaknade tidigt idag skulle ta en tidig buss från Alfta efterom jag måsta åka till stene, det var ju julpysselkurs i helgen men jag var bara med idag, han pynta en gren, hehe låter säkert jättekul och det var det. Ska lägga upp en bild! Funderar på att gå en till "rullgardinsmålningskurs" i februari  igen.... Det är ju så kul!

Lampan
Lampan från erikshjälpen


Pyssel
Pyssel, pyssel


Kalle och hobbe

Kalle och Hobbe är så roliga! Haha... Ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0