Väktaren av kalvar

Ååååååååh! Morrrr... Dumma flash, bara krånglar. Min get vill inte flörta... Fick sitta och jobba med designen på bloggen istället! Roligare än dumma Flash! Men ja han inte så mycket...
Igår var det dags att skilja kalvarna från korna. Olle, Kerstin och Fredde kom hem me traktorn och vi hade våran transport som blev lite mörbulltad. Det blev en jäkla cirkus, det tog oss två timmar att flytta sju kalvar ut ur en fålla in i transporten, skjuttsade 15 meter och insläppta i en ny fålla, suck! Vi upptäckte ckså att en av tjurarna är galna, den attackerade både mamma och Olle! Usch! Jag var väktare, mamma och Kerstin va vallare, Olle va förare av traktorn och Fredde va lite allt möjligt...
Gud va jag saknar Johan, hade tänkt ringa honom nu ikväll men han jobbar ju på travet. Hoppas det går bra fnuffis! Vad har jag gjort mer ikväll da? Jo, städat hallen uppe och sytt draperierna, blev riktigt bra faktiskt! Kul, kul!
Just ja, igår fixade jag och Josse med mina getter (Dolly och Mynta) vi borstade dom och klippte bort eventuella tovor, dom blev så söta och det va nog lite små mysigt att bli ompysslad sådär. Älskar er sötnosar!
Ha det så bra, hej å hå

Mynta


Mynta


Dolly

Dolly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0